Kde se můžeme připojistit?

Vedle připojištění nadstandardních asistenčních služeb nabízejí pojišťovny různé možnosti připojištění dalších dodatečných rizik. I toto hledisko může pro Vás hrát důležitou roli. Připojistit lze skla, úrazové pojištění, zavazadla proti krádeži, zajištění náhradního vozidla nebo poškození vozu vlivem živelních pohrom. Uniqa nabízí připojištění zavazadel. Pro náročné klienty je poutavá nabídka Kooperativy na připojištění nadstandardní výbavy vozidla. Majitel tak může pojistit například hi-fi techniku nad 30 000 Kč nebo speciální tuning.

slavia pojistovna

Podívejme se, které pojišťovny poskytují připojištění na jednotlivé události.
Pojištění skla: Allianz, AXA, ČSOB, Generali, HVP, Slavia, Uniqa, Wüstenrot
Pojištění úrazu: Allianz, AXA, Česká pojišťovna, ČSOB, Generali, Uniqa, Wüstenrot
Pojištění zavazadel: AXA, Česká pojišťovna, ČSOB, Uniqa
Zajištění náhradního vozidla: Allianz, ČSOB
Pojištění proti živelní pohromě: Kooperativa

Jaké bonusy nabízejí pojišťovny?

Standardní je bonusový systém, který za každý rok bezeškodného průběhu poskytuje slevu na pojistném ve výši 5 %. Po 10 letech se tak klient dočká 50 % slevy. Pojišťovny však v současnosti nabízejí i jiné atraktivní bonusy. Výjimkou není ani možnost přenosných bonusů na další členy klientovy rodiny.
Česká podnikatelská pojišťovna a Slavia pojišťovna poskytují dobrým řidičům okamžitou slevu 15 %, pokud slíbí, že po dobu 2, respektive 3 let nezpůsobí nehodu. ČSOB pojišťovna poskytuje 30 % SLEVU PRO DOBRÉHO ŘIDIČE. Triglav poskytuje za sedmý a další rok bezeškodného průběhu slevu až 60 %. Také Wüstenrot umožňuje po 7, respektive 8 letech 60 % slevu v případě bezeškodného průběhu.
Bonusový systém je díky své odlišnosti u jednotlivých pojišťoven dalším důležitým kritériem při výběru nejlevnějšího povinného ručení.

Jaké změny očekáváme v roce 2011

Sazby povinného ručení se sice zvyšují, ale reálné pojistné díky akčním slevám klesá. To je velká šance právě pro Vás. Mezi výjimky však patří ČSOB Pojišťovna a Kooperativa, které sazby na rok 2011 nezvyšují. S novinkou v podobě 1. povinného ručení bez povinností přišla Česká pojišťovna. Klienti se tak dočkají řady benefitů v povinném ručení.
Je správný čas před začátkem sezóny 2011 bezplatně si porovnat on-line nabídky pro povinné ručení a havarijní pojištění.
Je třeba vědět, že v současnosti prochází povinné ručení zajímavým vývojem. Povinné ručení se stalo pojistnou ochranou nejen pro poškozené řidiče, ale i pro klienty pojišťovny. Některé pojišťovny nabízejí v rámci svých produktů i pomoc klientům při likvidaci pojištění při nezaviněné škodě, zapůjčení náhradního vozidla nebo odtah vozidla i do vzdálenosti 500 kilometrů.
Využijte možnosti vyhledat si nejlevnější povinné ručení. Můžete tak ušetřit stovky až tisíce korun na pojistném. Převedení pojistky z jedné pojišťovny na druhou není administrativně náročný úkon. Velkými změnami prochází i bonusový systém. Ještě v roce 2005 se pojištěnec dočkal výrazné slevy teprve po mnoha letech, v současné době nabízejí některé pojišťovny velice atraktivní bonusové systémy. Celková cena povinného ručení v roce 2011 může v důsledku konkurenční soutěže pojišťoven a výhodám on-line nabídky šité na míru nižší až o desítky procent. Další výhodou konkurenčního zápolení pojišťoven je neustálé rozšiřování asistenční služby a možností připojištění. Do této oblasti patří úrazové pojištění posádky vozidla, pojištění všech skel ve vozidle, pojištění zavazadel a bezplatné připojištění úrazu řidiče, které některé pojišťovny nabízejí.
Pojišťovny se postupně vyhraňují v podpoře vybraných cílových skupin zákazníků. Podle toho vytvářejí produkty, které jsou poutavé pro konkrétní typ klientů. Výběr nejvýhodnějšího produktu je na Vás. Možnosti kombinací jsou dnes téměř neomezené a nelze jednoznačně určit, který produkt je nejlevnější. Vy si však můžete zvolit ten nejvýhodnější s nejnižší možnou cenou na trhu.

Jak se liší nabídky asistenčních služeb?

Opravu, odtah nebo úschovu vozidla nabízejí v rámci asistenčních služeb všechny pojišťovny. Výjimkou není ani zajištění ubytování pro 2 osoby. Další služby nebo asistence pro náročnější klienty už jsou rozdílné. Podívejme se jaké zajímavé a speciální asistence nabízejí jednotlivé pojišťovny
Allianz pojišťovna nabízí vedle klasické asistenční služby také Asistenci PLUS. Ta se vztahuje například na náklady na cestu do místa bydliště. V případě, že sjednáte současně povinné ručení a základní havarijní pojištění, limity pojistného plnění základní asistence se zdvojnásobí.
AXA pojišťovna poskytuje bezplatné právní asistence týkající se vozidla i asistenci při jednání s policií. Tu si v rámci programu KOMFORT můžete připojistit. Nadstandardní právní asistence se vztahuje na soudní řízení po dopravní nehodě, spory s autoopravnou nebo spory související s parkováním a garážováním. AXA pomůže zdarma i v případě, že Vám dojde benzín, ztratíte klíčky od vozu nebo píchnete pneumatiku a to nejen u nás, ale v celé Evropě.
Česká podnikatelská pojišťovna pro Vás zajistí tlumočení během jednání s místními úřady a policisty a vyhledá pro Vás informace o ubytování, dopravním spojení nebo autoopravnách. Limity na asistence zdarma můžete zdvojnásobit připojištěním Asistence Plus. U této služby máte nárok i na ubytování v patové situaci či proplacení nákladu na návrat domů.
Česká pojišťovna nabízí při uzavření povinného ručení zdarma asistenci i pro právní pomoc, nocleh pro 2 osoby a telefonické předání vzkazu. Vedle toho může uzavřít asistenci pro případ nehody POHODA Special nebo komplexní POHODA SOS. Specialitou České pojišťovny je i to, že poskytuje asistenční služby nejen svým klientům, ale i motoristům, jimž klienti způsobili škodu.
ČSOB Pojišťovna v rámci asistenčních služeb zdarma nabízí navíc vyslání náhradního šoféra, odeslání náhradních dílů, odvoz vozidla do České republiky i pomoc v případě finanční tísně pojištěného. Asistenci si můžete také připojistit.
Generali poskytuje asistenční služby i pro majitele vozů starých až 11 let. Limity se automaticky zdvojnásobí, když uzavřete současně povinné ručení
a havarijní pojištění. I u Generali si můžete připlatit nadstandardní asistence Generali Top Assistance. Mezi zlepšení nabídky asistence zdarma patří pojištění škod způsobené střetem se zvěří.
Hasičská vzájemná pojišťovna umožňuje dojednání nadstandardních asistenčních služeb.
Kooperativa pojišťovna pro své klienty garantuje zdarma právní pomoc, telefonické tlumočení a možnost připojištění asistence.
Slavia pojišťovna poskytuje zdarma dopravu domů nebo umožní pokračování v cestě v limitovaném rozsahu. V nabídce asistence je i zorganizování repatriace neopraveného automobilu do České republiky, poslání náhradních dílů nebo vyslání náhradního šoféra, tyto služby jsou však poskytovány za úhradu.
Triglav poskytuje asistenční služby v případě, že ztratíte klíče od vozu, pokud se Vám vybije baterie nebo máte defekt pneumatiky. Asistenční služba Plus umožňuje vyšší limity a pomoc i v případě poruchy vozidla
Uniqa pojišťovna nabízí velice zajímavé asistenční služby. Vedle právní asistence to jsou předcestovní asistence zahrnující například lékařské informace, informace o dálničních a námořních poplatcích a rady do nouzových situací. Klienti mají možnost připojištění rozšířené asistenční služby Velká asistence UNIQA.
Wüstenrot pojišťovna v rámci asistence hradí sešrotování Vašeho nepojízdného vozidla nebo přepravu do místa, odkud se můžete bezproblémově dostat domů. Služby si můžete připojistit a získat tak vyšší limity plnění.

Jaké můžete získat asistenční služby?

silnice

K povinnému ručení a havarijnímu pojištění poskytují pojišťovny asistenční služby. Jejich rozsah a kvalita nejsou stanoveny žádnou zákonnou normou, a proto jsou u každé pojišťovny jiné. Rovněž jednotlivé produkty od stejné pojišťovny se odlišují rozsahem asistenčních služeb. V současnosti jsou asistenční služby velmi aktivně rozvíjeným odvětvím pojištění.
Původním posláním asistence byla pomoc pouze v případě pojistné události. Klient měl zajištěný odtah vozidla a základní asistenční služby. Během let se smysl a význam asistenčních služeb podstatně rozšířil. Bezpochyby je dnes úroveň asistenčních služeb velmi důležitým kritériem pro výběr pojištění vozidel.
Můžete tedy vybírat v pestré nabídce asistencí, kterou jsme pro Vás přehledně pro každou pojišťovnu zvlášť sestavili. Při výběru pojišťovny zohledněte Vaše osobní kritéria. Například to, jak často svůj vůz používáte, zda jezdíte na služební cesty, používáte jej jako zdroj obživy nebo se chystáte na dovolenou do zahraničí. Dopravní nehoda, krádež, dopravní přestupek a následné nepříjemné jednání s úřady nebo i jen porucha, se kterou si nevíte rady, mohou rázem zhatit Vaše plány. Asistenční služba od vaší pojišťovny Vám však pomůže či poradí, jak takové nenadálé situace řešit.
Některé asistenční služby jsou zdarma, ale řada nadstandardních úkonů se samozřejmě platí. Rozšířenou asistenci poskytují Allianz, Česká pojišťovna, Česká podnikatelská pojišťovna, ČSOB pojišťovna, Generali, Hasičská vzájemná pojišťovna, Triglav, Uniqa a Wüstenrot pojišťovna. Liší se i podmínky, za kterých pojišťovna hradí ubytování v případě pojistné události, náhradní vozidlo nebo dočasnou úschovu vozidla. U všech pojišťoven Vám však asistenční služba garantuje příjezd na místo události a v případě, že případná oprava vozu není možná, zajistí odtah nebo úschovu Vašeho vozidla. Součástí asistence je u některých pojišťoven i právní pomoc.

Na čem závisí cena havarijního pojištění?

Pro výpočet pojistného je rozhodující cena vozidla. Zde zpravidla rozlišujeme mezi cenou novou, časovou a obecnou. Nová cena se týká nových automobilů, cena časová a obecná se týká starších a ojetých vozů. V případě ceny časové pojišťovna vyplatí hodnotu vozidla vzhledem k jeho stáří a amortizaci. Významným faktorem je výše Vaší spoluúčasti, kterou si pojišťovny stanovují v minimálních a procentuálních variantách. Další údaje potřebné k výpočtu pojistného jsou typ (osobní, nákladní), účel užívání (soukromé, služební), stáří a vybavení automobilu.
Cena havarijního pojištění je velmi významné kritérium pro výběr pojišťovny. Je však dobré zvážit i další hlediska, která jsme zde uvedli. Vybrat si nejvhodnější a nejlevnější havarijní pojištění je stále těžší, ale díky široké on-line pojištění, která umožňuje prohlížen aktuální nabídky pojišťoven z pohodlí domova, máte možnost rozhodnout se pro nejoptimálnější řešení.
Každá pojišťovna poskytuje speciální výhody, které mohou oslovit právě Vás. Stačí jen srovnat on-line nabídky jednotlivých pojišťoven.

Jak uzavřít havarijní pojištění šité na míru?

Pojišťovny nabízejí havarijní pojištění v podobě různých variant, které liší komplexností služeb a především sazbou. Nejlevnější produkty zpravidla poskytují plnění pouze ve vybraných pojistných událostech. Například nejexkluzivnější produkt poskytuje plnění v případě havárie, poškození vozu, živelní pohromy nebo vandalismu a obvykle je spojený s další výhodou jako například pojištění je platné pro celou Evropu. Cenově náročnější pojištění však přináší vyšší plnění a širší rejstřík navazujících služeb. Určitý balíček havarijního pojištění je například určený pro nové vozy, jiný je šitý na míru majitelům ojetých a starších vozů. Takovým typem je produkt SPOROKASKO u České podnikatelské pojišťovny. Další speciální nabídkou může být pojištění vozidel, které umožňuje půjčovat vůz členům rodiny a přátelům. Allianz vyplácí pojistné i v případě, že jste v okamžiku pojistné události vozidlo neřídili.
Význam pro výši sazby může mít i kvalita zabezpečení vozidla. Například pojišťovna AXA klade na zabezpečení vozidla poměrně nízké nároky. Naopak Kooperativa poskytuje v případě nadstandardního zabezpečení vozidla slevu až 20 %. Nastavit si můžete i Vaši spoluúčast. Česká pojišťovna vytvořila 3 typy produktů proti různým typům rizik a u všech máte možnost zvolit si spoluúčast od 1 % až do 30 %. Možnost kombinací je skutečně velmi široká.
Majitel může zvážit i proti jakým rizikům mu stojí za to se pojistit. Pojišťovny nabízejí různé sestavy havarijního pojištění od typu ALL RISK pro pojištění pouze proti živelní události nebo krádeži. U nových automobilů je výhodné pojištění proti všem druhům rizik, pro starší vozy je vhodné pojistit rizika, která podle řidiče mohou nejpravděpodobněji nastat. Roli může například hrát fakt, zda má vozidlo v garáži nebo zaparkované na ulici, zda vozidlo používá pravidelně či pouze jako „přibližovadlo“ anebo to, zda žije v oblasti s častým výskytem živelních událostí, jako jsou povodně nebo sněhové kalamity.
Drtivá většina pojistných událostí se týká tzv. parciální škody čili situace, kdy je rentabilní oprava Vašeho vozu autoservisu. V takovém případě některé pojišťovny předkládají klientům vlastní síť servisů, kde si mohou nechat vůz opravit. Do úvah však můžeme zahrnout i případ, že dojde k „totální škodě“. V takové situaci pojistka nepokryje zcela náklady na nové vozidlo, ale některé pojišťovny nabízejí zvláštní pojištění GAP. Toto pojištění hradí rozdíl mezi aktuální hodnotou vozu a jeho cenou, za kterou byl vůz pořízen. Toto pojištění poskytne v případě zničení nebo odcizení vozidla dostatečné prostředky na nákup nového. Pojišťováním vozů pro případ totální škody se zabývá AIM všeobecná pojišťovací společnost, jejíž pojištění vyrovnává sníženou hodnotu vozidla. Pojištění GAP nabízí rovněž Allianz pojišťovna.

Kdy se vyplatí změnit pojišťovnu?

Pro odpověď na tuto otázku musíme zvážit různá hlediska. To první napadne samozřejmě každého: pojišťovny nabízejí věrnostní slevy. V případě, že si však pořídíme nový automobil, je užitečné si zcela nezávazně prohlédnout on-line nabídky všech pojišťoven. Také se může stát, že Vaše řidičské dovednosti dosáhly takové úrovně, že zajímavý systém bonusů za bezeškodní průběh by Vás nepochybně oslovil. To nejlevnější povinné ručení Vám tak může nabídnout jiná pojišťovna než ta, u které jste dosud byli pojištěni. Stačí použít kalkulátor a porovnat všechny nabídky.
Nabídky pojišťoven se neliší pouze výší sazby, ale různými výhodami. V případě změny automobilu, zlepšení zabezpečovacího systému nebo dokonce i při změně bydliště Vás právě tyto výhody mohou zajímat. Uvedeme některé speciální bonusy a slevy pro různé situace, které pojišťovny svým klientům poskytují.
V případě, že parkujete svůj vůz na zahradě, je výhodné uzavřít povinné ručení s pojištěním při poškození vozidla zvířetem. Případy, kdy hlodavci poškodili elektroinstalaci, nejsou nijak neobvyklé. Pro ty, kteří vozidlo nepoužívají po celý rok, ale například jenom v letních měsících, je výhodné povinné ručení SEZÓNA. Sleva na pojistném je potom příjemným doplňkem vašeho rodinného rozpočtu. Takové možnosti poskytuje pojišťovna Allianz.
AXA nabízí novým klientům HELP BOX. Krabička pro případ nehody obsahuje telefonní číslo asistence, fotoaparát k zaznamenání dopravní nehody a formuláře pro zapsání pojistné události. AXA zohledňuje bydliště klienta. Pokud bydlíte v obci do 50 tisíc obyvatel, sazba se zvyšuje o 5 %, v Praze se sazba zvyšuje o 12 %.
Česká podnikatelská pojišťovna nabízí levné povinné ručení pro řidiče, kteří se pohybují pouze na území České republiky. Pokud patříte mezi svědomité řidiče a slíbíte, že po 3 roky nezpůsobíte pojistnou událost, můžete mít 15 % slevu.
Pro ty, kteří rozšířili svůj vozový park na více vozidel, bude zajímavé pojištění FLOTILA u České pojišťovny a to vše lze sjednat v jedné smlouvě. Česká pojišťovna poskytuje také slevu 5 % při používání autosedačky.
Slevu můžete získat, když se rozhodnete pro roční placení pojistného. Například ČSOB Pojišťovna poskytuje v takovém případě slevu 3 %. Poutavá je také nabídka ČSOB Pojišťovny pro případ, že člen Vaší rodiny má u ČSOB pojištěné auto s vyšším bonusem. V takovém případě Vám ČSOB může přiznat bonus i pro Váš vůz.
Přenos bonusu umožňuje také Generali Pojišťovna. Pokud člen vaší rodiny má vysoký bonus z povinného ručení a Vy jste za poslední 3 roky nezpůsobili nehodu, získáte až 50 % jeho bonusu. V takovém případě se Vám nebo členům rodiny může vyplatit změnit pojišťovnu. Generali poskytuje rovněž výhody řidičům starším 30 let.
Pro zkušené řidiče nabízí Hasičská vzájemná pojišťovna atraktivní bonus ve výši 45 % za bezeškodní průběh. Zvýhodněni jsou u pojišťovny vedle dobrovolných hasičů i držitelé průkazu ZTP.
Pro ohleduplné řidiče, kteří si věří, nabízí Kooperativa pojišťovna tříletý bonus ve výši 15 % okamžité slevy při pojištění. I v tomto případě musíte částku vrátit, pokud během 3 let způsobíte škodnou událost.
Pestrou nabídku výhod pro řidiče nabízí Slavia. Dobrý řidič může získat slevu 15 %, kterou se nemusí vracet, nezpůsobí-li nehodu během 2 let! Slavia poskytuje i slevy pro invalidní řidiče. Ojedinělé a výhodné pro ty z Vás, kteří často páchají drobné dopravní přestupky, je pojištění dopravních přestupků Kryštof zdarma od pojišťovny Slavie.
Triglav nabízí svým klientům kvalitně vypracovaný systém bonusů za bezeškodní průběh. Ty jsou přenosné i na další členy Vaší rodiny.
Pro majitele vozidel starších 4 nebo 7 let budou zajímavé specializované produkty povinného ručené od pojišťovny Uniqa. I v takovém případě zahrnuje pojištění škody způsobené živelní pohromou nebo odcizením.
Wüstenrot pojišťovna snížila vybrané sazby povinného ručení. Ty Vás mohou zaujmout například v případě, že jste se rozhodli podnikat.
Domény
Registrácia domén

Proč je výhodné pojistit se online?

Povinné ručení a havarijní pojištění můžete uzavřít on-line. Největšími výhodami on-line pojištění jsou časová nenáročnost, možnost sestavit si komplexní pojištění přímo na míru a nápadně nižší ceny na pojištění vozidel uzavřené právě on-line. Důvodem je to, že platíte pouze pojištění, ale nikoli schůzky v pojišťovně. Vedle toho se s on-line uzavřeným pojištění pojí i zajímavé slevy. Většina pojišťoven nabízí při uzavření on-line pojištění slevu od 10 % až do 50 %.

V současné době nestačí sjednat si schůzku ve dvou či třech pojišťovnách, a myslet si, že jsme si vytvořili přehled o trhu a víme, kde uzavřít nejlevnější povinné ručení. Nepochybujte o tom, že třeba čtvrtá pojišťovna nabízí ještě zajímavější podmínky. V tom Vám mohou pomoci profesionální srovnávače.

Nemusíte čekat v pojišťovně, ale pojištění uzavřete v klidu domova, kde máte pohodlí a především prostor si vše bez nátlaku a obcházení řady pojišťoven rozmyslet. Co je k tomu zapotřebí?

myš

Jednoduchým způsobem vyplníte údaje nutné pro pojištění svého vozidla na on-line kalkulátoru a vzápětí můžete porovnávat nabídky jednotlivých pojišťoven. Povinné ručení i havarijní pojištění nabízí v České republice 12 pojišťoven. Díky on-line pojištění snadno zjistíte, které je nejlevnější. Nejvýhodnější však může pro Vás být to, které nabízí různé bonusy, slevy a asistenční služby.
Některé z nich mohou být atraktivní právě pro Vás. Některé pojištění je například výhodnější pro řidiče, kteří často vyjíždějí mimo Českou republiku, jiné je zajímavé pro začínající či nezkušené řidiče. Pojišťovny také mohou nabízet výhody držitelům průkazů ZTP a ZTP/P nebo určitým profesím, například hasičům či lékařům.

Jaká kritéria jsou pro stanovení sazeb určující?  V první řadě to je druh vozidla, zařazení vozidla (například vozidlo pro soukromé účely, služební vozidlo) a objem motoru. Každá pojišťovna zohledňuje jiné faktory. Roli hraje věk automobilisty, stáří vozu i skutečnost, zda pojištěnec bydlí ve městě nebo na venkově. Pro stanovení slevy nebo přirážky je rozhodující průběh předchozího pojištění

Důležité je zpracovat údaje do kalkulátoru kompletně a správně. Pak je teprve možné snadno a rychle srovnat nabídky pojišťoven. Během vyplňování údajů máte samozřejmě možnost kliknout si na další stránku pro přečtení dalších informací a opět se vrátit zpět k rozdělané práci. Povinné ručení i havarijní pojištění si můžete spočítat nezávazně, ale zároveň máte možnost uzavřít smlouvu ihned.

Slevy při sjednání on-line pojištění se liší od pojišťovny k pojišťovně. Allianz poskytuje slevu 10 % věrným klientům, kteří mají uzavřeno penzijní připojištění nebo životní pojištění. Česká podnikatelská pojišťovna poskytuje slevu až do výše 30 %, ČSOB pojišťovna do výše 38 %,  Kooperativa do 30 %, Slavia u vybraných produktů až do 50 %, Triglav,  Uniqa a Wüstenrot poskytují slevu do výše 10 %.