Jaké můžete získat asistenční služby?

silnice

K povinnému ručení a havarijnímu pojištění poskytují pojišťovny asistenční služby. Jejich rozsah a kvalita nejsou stanoveny žádnou zákonnou normou, a proto jsou u každé pojišťovny jiné. Rovněž jednotlivé produkty od stejné pojišťovny se odlišují rozsahem asistenčních služeb. V současnosti jsou asistenční služby velmi aktivně rozvíjeným odvětvím pojištění.
Původním posláním asistence byla pomoc pouze v případě pojistné události. Klient měl zajištěný odtah vozidla a základní asistenční služby. Během let se smysl a význam asistenčních služeb podstatně rozšířil. Bezpochyby je dnes úroveň asistenčních služeb velmi důležitým kritériem pro výběr pojištění vozidel.
Můžete tedy vybírat v pestré nabídce asistencí, kterou jsme pro Vás přehledně pro každou pojišťovnu zvlášť sestavili. Při výběru pojišťovny zohledněte Vaše osobní kritéria. Například to, jak často svůj vůz používáte, zda jezdíte na služební cesty, používáte jej jako zdroj obživy nebo se chystáte na dovolenou do zahraničí. Dopravní nehoda, krádež, dopravní přestupek a následné nepříjemné jednání s úřady nebo i jen porucha, se kterou si nevíte rady, mohou rázem zhatit Vaše plány. Asistenční služba od vaší pojišťovny Vám však pomůže či poradí, jak takové nenadálé situace řešit.
Některé asistenční služby jsou zdarma, ale řada nadstandardních úkonů se samozřejmě platí. Rozšířenou asistenci poskytují Allianz, Česká pojišťovna, Česká podnikatelská pojišťovna, ČSOB pojišťovna, Generali, Hasičská vzájemná pojišťovna, Triglav, Uniqa a Wüstenrot pojišťovna. Liší se i podmínky, za kterých pojišťovna hradí ubytování v případě pojistné události, náhradní vozidlo nebo dočasnou úschovu vozidla. U všech pojišťoven Vám však asistenční služba garantuje příjezd na místo události a v případě, že případná oprava vozu není možná, zajistí odtah nebo úschovu Vašeho vozidla. Součástí asistence je u některých pojišťoven i právní pomoc.